Thursday, July 22, 2010

......alangkah bagusnya....

Selalunya apa yang kita impikan memang susah untuk kita capai dan dapat.Selalunya sebagai manusia kita semua memang impikan kebahagiaan dan kesenangan. Memikirkan kebahagiaan orang lain,mengutamakan perasaan orang lain itulah selalunya terjadi didlam kehidupan kita. Kita kadang2 terpaksa buat keputusan berdasarkan apa yang difikirkan patut kita lakukan walaupun kadang2 keputusan yang kita buat itu tak pasti betul atupun tidak.

Selepas melakukan apa yang patut kita lakukan berserah pada Yang Maha Esa dengan harapan Allah taala itu adalah yang Maha Mengetahui dan sesungguhnya Allah itu Maha Mengetahui segalanya tentang apa yang Allah tentukan dalam Qada dan Qadarnya.

Bila kita impikan rama-rama yang cantik yang boleh terbang bebas diangkasa tapi Tuhan beri pada kita ulat yang tak cantik....saat dan ketika itu kita kecewa dan sedih.......namun kita tidak mengetahui hakihatnya ulat itu bertukar menjadi rama2 yang cantik.

Begitulah bertapa indahnya kehidupan ini jika kita tahu menikmatinya.Apa yang kita impikan kekadang Dia tidak memberi pada apa yang kita minta namun jauh dari sudut yang sebaliknya Tuhan telah mengatur dan sedang mengatur sesautu yang terbaik dalam kehidupan kita.

No comments:

Post a Comment